Längd för meta description | SEO-guide
Meta description 2018-05: 160 tecken. Google bekräftar att de kortar ner längden på metabeskrivningen (efter att tidigare ökat längden i december förra året). Längden kortas ner från 300 tecken till 160 tecken. Men Google bekräftar samtidigt att det inte längre finns en maxlängd på metabeskrivningen. Längden varierar beroende vad Google anser vara användbart för läsaren. […] Läs mer
Kom igång med sökmotoroptimering (SEO) – tips till startupföretag & nya
Sökoptimering (SEO) är ett område som ibland ignoreras av startup-företag på grund av tidsbrist. Här är tipsen för dig, men även andra som ännu inte kommit hela vägen med sin SEO. Att hitta tid och resurser för att kunna fokusera på flera olika aktiviteter är ett vanligt problem bland nystartade företag. Men att sätta tid […] Läs mer
WordPressutvecklare av hemsidor med designkänsla
Effektiva Hemsidor i Malmö hjälper våra kunder att sälja mer med nätets möjligheter. Det gör vi genom att bygga funktionella och snygga hemsidor samt, underhåll och kontinuerliga förbättringar av dem samt genom internetmarknadsföring så som Google Adwords, SEO (sökmotoroptimering) och Facebookannonsering. Vi är ett litet team som levererar prisvärda produkter med hög kvalité med målet att skapa mycket nöjda kunder. […] Läs mer
Fem snabba tips om fördelarna med webbinarium
Föreläsning via nätet, det vill säga att hålla ett webbseminarium, eller webbinarium som det också kallas, är relativt nytt. Marie Hagberg som driver företaget ”Hjälp en journalist”. Hon förmedlar kontakt mellan journalister och intervjupersoner, och är en flitig användare av webbinarium. I fem snabba tips förklarar hon varför webbinarium är den perfekta kanalen för att visa […] Läs mer
Några snabba om sökmotoroptimering
Thomas Carl-Erik Jönsson jobbar med internetmarknadsföring på Effektiva Hemsidor. En av de saker han hjälper företagare med är sökmotoroptimering. Syftet är att de ska få fler besökare till sina hemsidor. Sökmotoroptimering (SEO-optimering) görs för att få en webbsida att synas så högt upp som möjligt bland resultaten när man söker på Google. – Om man […] Läs mer
Vad händer med någons sociala medier efter bortgång?
I och med att alltfler människor är aktiva på de sociala medierna, så är det relevant att diskutera vad som händer med dessa konton efter att användaren har gått ur tiden. Det kan handla om Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Periscope, och nyare plattformar som säkert kommer att växa fram. I Sverige så har det inte […] Läs mer
Marknadsför dig med nyhetsbrev
Nyhetsbrev kan vara din effektivaste marknadsföring, Har du varit flitig kan du nå 1000 tals till en väldigt låg kostnad. Thomas Jönsson från Effektiva Hemsidor delar med sig om sina tips om hur du får ut det mesta av ditt nyhetsbrev. Design – nyhetsbrev för marknadsföring Ett bra nyhetsbrev ska se ut som en tidnings […] Läs mer
Sökmotoroptimering – Sälj mer på nätet
Google tittar på mer än 300 olika faktorer som bestämmer på vilken plats hemsidan hamnar i träfflistan och det finns mycket att göra för att hamna högre upp. – Sökmotoroptimering är oerhört viktigt. Att hamna på första plats betyder 18 gånger mer försäljning än att hamna på tionde platsen. Själva resultatet som visas ska vara […] Läs mer
Google Adwords – Sälj mer på nätet
Att synas på Google lönar sig och där kan man förutom att komma högt upp organiskt marknadsföra med Google Adwords. Det som gör det så lönsamt är att man googlar aktivt fram vad man är intresserad av och då blir sökresultatet väldigt relevant. Det visar sig att upp till 50% klickar på annonserna vid sökningar […] Läs mer