Konverteringsoptimering – Sälj mer på nätet

Hemsida, Internetmarknadsföring, Konverterings

Att öka lönsamheten är ett centralt mål för alla företag. Att sälja mer på nätet är en utmaning i en värld där alla tycks ha online närvaro och det är svårt att sticka ut bland konkurrenterna. Med hjälp av online verktyg kan man öka konverteringen och därmed lönsamheten. Thomas Jönsson förklarar några av de steg […] Läs mer

Vi söker WordPressutvecklare med designkänsla

Rekrytering

Effektiva hemsidor i Malmö hjälper våra kunder att sälja mer med nätets möjligheter. Det gör vi genom att bygga funktionella och snygga hemsidor samt även genom internetmarknadsföring så som Google Adwords, SEO (sökmotoroptimering) och Facebookannonsering. Vi är ett litet team som levererar prisvärda produkter med hög kvalité med målet att skapa mycket nöjda kunder. Effektiva […] Läs mer

Köpa Google AdWords? Undvik att bli lurad

Google AdWords - grundläggande

Digital marknadsföring med Google Adwords är en marknad som expanderar och blir alltmer populär, framförallt på grund av de bra resultat man får av marknadasföringen. Tyvärr kan kunskapsbrister när man ska köpa just Google AdWords försvåra valet av rätt marknadsbyrå, varför det är viktigt att ha vissa grundkunskaper innan ett beslut tas. Thomas Jönsson är […] Läs mer

Marknadsför dig på Facebook – 5 tips

Facebookannonsering, Internetmarknadsföring

Thomas Jönsson är konsult inom Online Marketing Manager på Effektiva Hemsidor som är specialiserade inom marknadsföring på Internet. Här ger Thomas Jönsson fem värdefulla tips till dig som vill marknadsföra dig på Facebook. Välj din målgrupp På Facebook väljer du en viss målgrupp och har därigenom en möjlighet att ta fram den grupp som är […] Läs mer

Bättre digital synlighet – Fem tips

Internetmarknadsföring, SEO

Martin Lundell, samarbetspartner till EffektivaHemsidor, grundade Digital Närvaro 2013 och jobbar med att utveckla, förbättra och optimera företags synlighet på internet. Här kommer fem snabba tips på hur ert företag kan få bättre digital synlighet. 1.      Håll dina kunder uppdaterade Välj de digitala kanaler ni är bekväma med och där era kunder är t.ex. Facebook. […] Läs mer