Köpa hemsida som säljer – Malmö

Köpa hemsida som säljer mer? Oavsett om du vill maximera antalet besökare, sälja mer eller informera på ett bra sätt hjälper vi dig. Våra hemsidor inkluderar alltid:

  • Köp din hemsida från byrå i MalmöGoogle analytics
    • Analysverktyget som du använder för att t.ex. se varifrån besökarna kommer, vilka sidor de besöker och hur länge de stannar. Verktyget hjälper dig arbeta med hemsidan så att den presterar bättre.
  • Konverteringsoptimerad
    • Vi hjälper dig att bygga en lättnavigerad hemsida som först och främst är gjord för att nå dina mål.
  • Förberedd för SEO
    • Alla våra hemsidor är förberedda för SEO, arbetet som gör att du hamnar högre upp på Google och får fler besökare.
  • Fungerar för alla enheter – Mobil, Dator & Surfplatta
    • Din nya hemsida kommer att fungera för dator, surfplatta och mobil.

Kontakta oss idag så hjälper vi dig framåt till att köpa en hemsida som säljer mer. Vi finns i Malmö och hjälper kunder i hela Sverige.

Referenser på hemsidor vi utvecklat

WellBeMedHemsidor byggda från Webbyrå i MalmöWellbemed har utvecklat goda chokladbars för en bättre insomning.
.
BokaTvättidKöpa hemsida i Malmö? Kolla vårt exempelBokaTvättid säljer digitala och smarta system för Tvättstugebokning.
.
Importbil.seSäljande hemsida skapad av webbyrå i MalmöImportbil.se importerar bilar från Tyskland till ett mycket fördelaktigt pris.
   

Detta ska du tänka på när du köper hemsida.

Det är många faktorer som spelar in för att du ska få maximalt ut av din hemsida:

  • Förstasidan är den viktigaste sidan för alla hemsidor och därifrån ska det vara enkelt för kunden att hitta och genomföra det som är syftet med hemsidan.
  • För att kunderna ska känna sig trygga är det t.ex. bra att du när du köper din hemsida även skaffar så kalladde trygghetsfaktor. Detta kan t.ex. vara att man visar upp tidigare omdömen om företaget, och länkar kunderna till en extern sida där det har skrivits recensioner om ditt bolag. Detta kan vara t.ex. omdömen från Rejta, Prisjakt, Pricerunner eller Trustpilot. tanka-pa-kopa-hemsida
  • Att ge kunden tips och att utbilda dem är ett bra sätt att skapa förtroende gentemot kunden vilket ökar sannolikheten för att kunden ska göra det du vill att den ska göra, oavsett om det är att ringa, lägga en order eller skicka en intresseanmälan.
  • Förutom detta så innebär sidor med mycket text att det är en större möjlighet för Google att din hemsida kommer upp i Googles sökresultat. På så sätt har du också möjlighet att få fler besökare. För att detta ska vara riktigt effektivt bör man optimera texten på sidan så att sidan kommer så högt upp som möjligt på Google. Detta är något som kallas SEO optimering eller sökmotoroptimering.
  • Är syftet i huvudsak att informera så är det struktur och texter som är det viktigaste på hemsidan samtidigt som det ska vara lätt att navigera till just den information som kunden söker efter.

 

Så får du mer försäljning på hemsidan

Om ni anser att det är viktigt att kunden tar kontakt med er, så är det viktigt att era kontaktuppgifter är väl synliga samt att ni uppmanar kunderna att ta kontakt med er. Vissa besökare vill läsa mer om en specifik produkt som ni erbjuder och då ska det vara enkelt att gå vidare och läsa på mer för just den produkt man är intresserad av. Vill du att kunden ska gå vidare och fylla i ett intresseformulär uppmana kunden att göra just det, låt inte bara formuläret ligga passivt på sidan.

Är det en säljande hemsida så bör ni ha tydliga erbjudanden och rabatter som lockar kunden till att genomföra ett köp. För de företag som bedriver e-handel så är det extra viktigt att det ska vara enkelt att nå kundtjänst och ha en bra köpväg, bra retur och köpvillkor och bra köpvillkor så att man skapar ytterligare trygghet för kunden.

Alla hemsidor ska ha Call To Actions

En annan sak att tänka på när du ska köpa din nya hemsida är att du uppmanar till handling, så kallad Call To Action, CTA. Vill du att kunden ska ringa uppmana besökaren att göra just det och förklara gärna för kunden varför han eller hon ska ringa. Vill du att kunden ska köpa en viss produkt eller tjänst som ni erbjuder så är det viktigt att ha ett bra erbjudande som uppmanar till köp. Vill du besökaren ska gå vidare och läsa ett inlägg inlägg förklara fördelarna och uppmana honom att göra det.

Läs mer här om trygghetsfaktorer och hur du ökar din hemsidas försäljning med så kallad konverteringsoptimering.

Redo för att förbättra eller köpa en ny hemsida som ökar din lönsamhet? Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte så berättar vi mer och hjälper dig genomföra ett bra köp av en hemsida. Du når oss på 0702-97 51 32 samt thomas@effektivahemsidor.se

Hur använder man Google Analytics för att sälja mer?

När du köper en hemsida av oss så ingår alltid analysverktyget Google Analytics. Bland det viktigaste med detta verktyg är att du kan se varifrån besökarna kommer, källan, och vad de gör på din hemsida. En källa kan vara alltifrån att kunderna hittat till dig genom att söka på Google, besöker dig från Facebook, kommer från Google Adwords eller t.ex. att de skriver in din sida direkt i webbläsaren.

Du kan ställa in så att du spårar konverteringar vilket är när kunden uppfyller ett visst mål. Detta kan t.ex. vara när kunden genomför en beställning, besöker en viss sida eller klickar på en viss knapp. Genom att göra detta kan du se vilka källor som ger vilka konverteringar och på så sätt börja bearbeta de källor som presterar mest. Låt säga du har ställt in sidan som man kommer till efter man har gjort en beställning, bekräftelsesidan, som mål. Låt säga att du annonserar både på Facebook och med Google Adwords.

Ponera sedan att du får 2000 besökare från Facebook och 3000 från Google Adwords samt att kunderna genomförde 20 respektive 60 köp. Då vet du att i snitt så köpte 1 % ( 20/2000) av kunderna från Facebook medan 2 % (60/3000) av de från Google Adwords genomförde ett köp. Kostar det då lika mycket per klick så vet vi att Google Adwords är mest lönsamt. I verkligheten är det dock svårare än så eftersom transaktionerna kan ha olika försäljningssummor samtidigt som klicken kostar olika mycket. Dessutom är det så att vissa delar av Google Adwords respektive Facebook fungerar bättre än andra delar.

Därför är det alltid rekommenderat att ha en expert som tittar på det, på så vis kan man spara in mycket pengar. Skulle ni vara intresserade av att förbättra era kampanjer så ring oss gärna på 0702-975132 eller mejla thomas@effektivahemsidor.se.