Sälj mer på nätet med Google AdWords

Google AdWords - grundläggande

Thomas Jönsson från Effektiva Hemsidor fokuserar på att optimera och förbättra marknadsföring på nätet. Meningen med att optimera och effektivisera hemsidor är att få fler relevanta besökare och därmed öka sin lönsamhet.

Det digitala samhället har skapat en tuffare konkurrens bland företag och kräver en allt mer effektivare marknadsföring, speciellt på nätet. Ett tillvägagångssätt för att en hemsida ska kunna generera mer besökare och därmed sälja mer på nätet är genom att jobba med Google AdWords.

– Genom Google Adwords tillsammans med Google analytics får du en tydlig statistik över hur din hemsida presterar, och därmed en effektivare marknadsföring, säger Thomas.

I Sverige är Google helt dominerande som sökmotor, 30 miljoner sökningar om dagen sker där cirka 75% av besökarna börjar sina köp med att söka på Google. Genom att koppla ihop Google Adwords med Google Analytics samt sätta upp mål (t.ex. försäljning) kan Effektiva Hemsidor tydligt se hur lönsam en kampanj är och följa upp det slutgiltiga resultatet. Du bestämmer själv vad du max är beredd att betala för ett klick och sedan gäller det att bygga bra, relevanta annonsgrupper och annonser. Desto bättre man bygger desto billigare blir klicken samtidigt som man kommer högre upp i position bland annonserna.

Thomas Jönsson från Effektiva Hemsidor har många års erfarenhet och är certifierad av Google. Han konstaterar att man kan sälja mer på nätet med Google AdWords, men ska man lyckas gäller det att ha tungan rätt i mun och verkligen veta vad man gör. Han berätta att han varit med om många exempel där kunder kastat sig rakt in, byggt och skött sina konton dåligt och på så sätt kastat mycket pengar rakt i sjön.  Vill du veta mer om Google AdWords? Ring Thomas på 0702-975132 eller maila på thomas@effektivahemsidor.se

Text: Victoria Andén

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *